REGULAMIN
UŻYTE DEFINICJE
Sklep – sklep internetowy działający pod witryną https://okot.pl. Zarządzany przez Origin of Jan Jagodziński, ul. Grota Roweckiego 176, 52-214 Wrocław, NIP: 8992616635 REGON: 022249834, sprzedający towary za pośrednictwem internetu.
Sprzedający – Origin of Jan Jagodziński, ul. Grota Roweckiego 176, 52-214 Wrocław, NIP: 8992616635 REGON: 022249834.
Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca w Sklepie zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Klient – konsument/przedsiębiorca dokonujący zakupu w sklepie internetowy.
Produkt – towar sprzedawane za pośrednictwem sklepu internetowego.
Dostawa – usługa przewozowa. Posiada informacje określające firmy przewozowe oraz koszt.
Umowa – umowa sprzedaży Produktu zawierana między Klientem, a Sprzedającym, za pośrednictwem Sklepu internetowego w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. i art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz postanowienia dotyczące zamówień, płatności, dostawy, zwrotów, reklamacji oraz uprawnienia Klienta.
- Wszystkie produkty w ofercie sklepu internetowego są nowe. Pozbawione wad fizycznych oraz prawnych.
- Kontakt z obsługą sklepu możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00, za pośrednictwem adresu e-mail: sklep@okot.pl
- System teleinformatyczny Klienta musi spełniać wymienione wymagania techniczne, aby poprawnie korzystać ze sklepu:
– komputer/telefon/urządzenie mobilne z dostępem do internetu
– posiadanie adresu e-mail
– uaktualnioną przeglądarkę internetową
– akceptacja plików cookies - Klient zobowiązany jest do użytkowania Sklepu w sposób zgodny z jego przeznaczeniem. Klient jest zobowiązany do powstrzymania się od działań bezprawnych, w szczególności mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Produkty prezentowane na stronach internetowej Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz są zaproszeniem do zawarcia umowy, określone w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Zamówienia są możliwe 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Realizacja zamówień odbywa od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt ustawowych, w godzinach pracy sklepu, tj. 10:00-14:00. Zamówienia złożone w soboty, niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy, zostaną zrealizowane następnego dnia roboczego.
- Dokonanie zamówienia przebiega w sposób następujący:
– wybór produktu
– dodanie produktu do Koszyka
– podanie danych do wysyłki i faktury
– wybór sposobu dostawy oraz płatności. - Po podaniu powyższych informacji, zostanie wyświetlone podsumowanie zamówienia, wraz z łączną ceną zamawianych produktów.
- Klikając przycisk „KUPUJĘ I PŁACĘ” Klient składa zamówienie.
- Potwierdzenie zamówienia zostaje automatycznie wysłane na wskazany przez Klienta adres e-mail. Klient będzie informowany o postępach realizacji zamówienia.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia zamówienia, zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedającym, obejmująca zamówione towary w Sklepie.
- Stroną umowy sprzedaży może być wyłącznie osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, jeśli dane podane przez Klienta są nieprawdziwe bądź niekompletne.
CENY I PŁATNOŚCI
- Cena produktu podawana jest w polskich złotych.
- Cena produktu nie zawiera kosztów wysyłki.
- Koszty dostawy widnieją w niniejszym.
- Całkowity koszt zamówienia posiada:
– ceny produktów
– cenę kosztu wysyłki - Całkowity koszt zamówienia podawany jest w podsumowaniu zamówienia.
- Ceny podane przy produktach są wiążące w chwili dokonania zamówienia.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów, w tym wprowadzania i odwoływania obniżek.
- Obowiązujące promocje nie podlegają łączeniu.
- Klient ma wybór sposobów płatności:
– PayPal
– PayU
– Przelew tradycyjny
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Termin realizacji zamówienia określa się termin dostarczenia zamówionych produktów do Klienta.
- Rozpoczęcie realizacji zamówienia następuje po potwierdzeniu płatności na koncie Sklepu.
- Termin realizacji zamówienia wynosi od 2 do 7 dni z wyłączenie dni ustawowo wolnych od pracy.
- W przypadku problemów z realizacją zamówienia ze strony Sprzedającego z powodów:
– brak zamówionych produktów w magazynie
– uszkodzenie zamówionych produktów podczas procesu pakowania
Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni, poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji. Jeżeli Klient dokonał zapłaty, kwota zostanie mu zwrócona do 14 dni na podane przez niego konto bankowe. - W przypadku problemów z realizacją części zamówienia, Sprzedający niezwłocznie informuje Klienta o zaistniałej sytuacji. Klient posiada wtedy wybór:
– częściową realizację zamówienia,
– oferowany przez Sprzedającego substytut zamawianego produktu,
– anulowanie zamówienia w całości.
Jeśli Klient dokonał zapłaty za zamówienie, to Sprzedający zwraca na konto bankowe podane przez Klienta:
– całą kwotę – w przypadku anulowania całości zamówienia
– częściową kwotę – za produkt którego zamówienie nie zostało zrealizowane - Zdjęcia produktów umieszczane na stronie internetowej Sklepu nie oddają ich rzeczywistego rozmiaru, koloru, wyglądu. Pełnią one funkcję informacyjną.
- Klient ma 7 dni od daty złożenia zamówienia na dokonanie za nie zapłaty. Po bezskutecznym upływie terminu zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
- Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane na terenie Polski.
- Dostawa i koszt realizowana jest za pośrednictwem firm:
– paczkomaty inpost 11,50 zł
– list tradycyjny 5 zł
– list polecony priorytet 10 zł
- Sprzedający dołącza do zamówienia fakturę zwolnioną od podatku VAT na podstawie art. 113 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług.
- Gdy wskutek podania nieprawidłowego bądź niepełnego adresu, odmowy przyjęcia bądź nieodebrania zamówienia w terminie wróci ona do Sprzedającego, Klient ponosi koszty związane ze zwrotem jak i z ewentualnym, ponownym wysłaniem zamówienia.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klient, który zawarł Umowę, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego . Termin 14 dni liczy się od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy, bądź osoba trzecia wskazana przez konsumenta (inna niż przewoźnik) weszła w jej posiadanie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w formie pisemnej bądź elektronicznej:
– forma pisemna: Origin of Jan Jagodziński, ul. Grota Roweckiego 176, 52-214 Wrocław,
– forma elektroniczna: sklep@okot.pl - Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która:
– obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu od odstąpienia rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części
– polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony bieg terminu od odstąpienia rozpoczyna się od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów - W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy:
– zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu.
Sprzedający zobowiązany jest zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient. - Sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedającemu.
- Klient zobowiązany jest zwrócić Produkt na adres: O! Kot Vintage Jan Jagodziński, ul. Grota Roweckiego 176, 52-214 Wrocław.
- Klient zobowiązany jest zwrócić produkt w takiej samej kondycji oraz opakowaniu w jakim otrzymał Produkt.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do sklepu.
- Jeżeli produkt zwrócony przez Klienta jest w kondycji innej niż podczas otrzymania produktu przez Klienta, Sprzedający ma prawo do nie zwrócenia kosztów zamówienia.
REKLAMACJE
- Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytuły rękojmi za wady fizyczne i prawne na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego, jeżeli wada produktu zostanie stwierdzona w terminie do 2 lat od dnia jego wydania.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi jeżeli Klient nabywając towar po obniżonej cenie wiedział, że jest on uszkodzony.
- Klient może żądać:
– naprawy towaru,
– wymiany towaru na wolny od wad,
– obniżenia ceny towaru
– odstąpienia od umowy sprzedaży
Jeśli naprawa lub wymiana towaru jest niemożliwa bądź wymagałaby nadmiernych kosztów, Sprzedający ma prawo do zaproponowania innego rozwiązania. - Klient nie może odstąpić od umowy jeżeli wada jest nieistotna.
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji w formie:
– pisemnej na adres: Origin of Jan Jagodziński, ul. Grota Roweckiego 176, 52-214 Wrocław. Reklamacja musi zawierać reklamowany produkt wraz z dowodem zakupu i opisem reklamacji. Klient ponosi koszt dostarczenia Produktu do Sprzedającego inny niż oferowany przez Sprzedającego.
– elektronicznej na adres: sklep@okot.pl. Reklamacja musi zawierać: numer zamówienia, zdjęcia produktu reklamowanego, opis reklamacji. - Sprzedający terminie 14 dni zobowiązuje się ustosunkować do złożonej przez Klienta reklamacji.
- Jeżeli reklamacja jest pozytywnie rozpatrzona, Sprzedający zobowiązuje się do: wymiany reklamowanego towaru lub naprawy reklamowanego towaru lub zwrotu części kosztów reklamowanego towaru w terminie 14 dni od dnia uznania reklamacji.